کشته شدن 8 پلیس افغان در حمله هوایی نظامیان آمریکایی
(last modified 1395-06-29T10:20:24+00:00 )
سنبله 29, 1395 14:50 Asia/Kabul
  • پلیس افغان
    پلیس افغان

مقامات امنیتی در ولایت ارزگان افغانستان اعلام کردند که 8 نیروی پلیس در حمله هوایی نظامیان آمریکایی در شهر "ترینکوت" مرکز این ولایت کشته شدند.

"رحیم الله" فرمانده پلیس شاهراه ارزگان قندهار به رسانه های افغانستان گفت: این حمله بعدازظهر روزیکشنبه به یک پاسگاه پلیس در این شاهراه انجام شد و در آن 8 نیروی پلیس کشته شدند.

به گزارش ایرنا، گروه طالبان نیز اعلام کرده است که شماری از سربازان افغان در حمله هوایی نظامیان آمریکایی در ترینکوت کشته شده اند.

"ذبیح الله مجاهد" از سخنگویان گروه طالبان در صفحه توئیتر خود مدعی شده است که حمله امریکایی ها به مواضع پلیس افغانستان در ارزگان به درخواست ژنرال "عبدالرزاق" فرمانده پلیس ولایت"قندهار" صورت گرفته است.

نظامیان امریکایی ماه سرطان سال گذشته نیز یک پایگاه اردوی افغانستان را در منطقه "چهل تن" شهرستان "برکی برک" ولایت "لوگر" هدف حمله قرار دادند و 10 تن از نیروهای اردو را کشتند و چهار تن دیگر را زخمی کردند.

"فضل هادی مسلم یار" رئیس مجلس سنای افغانستان بعداز حمله به نیروهای اردو گفت که این یک جنایت جنگی است، زیرا هیچ درگیری و نبردی در این منطقه وجود نداشته است و از دولت افغانستان خواسته بود که اقدام به مقابله به مثل کند.

کلیدواژه