سنبله 28, 1397 14:23 Asia/Kabul
  • پارلمان افغانستان: هدف از بازنگری پیمان امنیتی با آمریکا بهبود وضعیت است

رئیس پارلمان افغانستان هدف  از بازنگری پیمان امنیتی کابل - واشنگتن را  بهبود وضعیت امنیتی این کشور دانست .

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، در پی افزایش ناامنی‌ها و تشدید آتش جنگ در افغانستان ،اعضای پارلمان این کشور خواستار بازنگری پیمان امنیتی با واشنگتن یا لغو  این پیمان امنیتی شده بودند  .

 «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان تاکید کرد اعضای پارلمان این کشور برای اهداف سیاسی و منافع فردی خودشان خواستار بازنگری پیمان امنیتی هستند.

««عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان در واکنش به این موضوع بار دیگر به لزوم بازنگری پیمان امنیتی با واشنگتن تاکید کرد و گفت  آمریکا به تعهدات خود در  این پیمان عمل نمی‌کند. 

شماری از کارشناسان، رهبران سیاسی و اعضای پارلمان افغانستان براین باورند   پس از امضای پیمان امنیتی با آمریکا، وضعیت امنیتی در افغانستان وخیم‌تر شده است و آمریکا به طور آشکار از گروههای تروریستی در این کشور حمایت می‌کنند.

در پی افزایش حملات گروه تروریستی به اهداف غیرنظامی در افغانستان اخیرا شماری از اعضای مجالس و رهبران سیاسی بر لزوم بازنگری و یا حتی لغو پیمان امنیتی با آمریکا تاکید کردند.

پیمان امنیتی بین کابل-واشنگتن سال 2014 میلادی با وجود مخالفت مردم افغانستان پس از روی کار آمدن دولت اشرف غنی  به امضا رسید.