سنبله 28, 1397 14:31 Asia/Kabul
  • انتخابات افغانستان با سیستم بیومتریک برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان گفت: این کمیسیون در تلاش است تا در روز رای‌گیری هویت رای دهندگان از طریق دستگاه‌های خاص کنترل شود.

به گزارش خبرگزار فارس، به دنبال درخواست احزاب سیاسی مبنی بر بیومتریک شدن رای دهندگان در روز انتخابات پارلمانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات کشور می‌گوید که این کمیسیون در تلاش است تاهویت رای دهندگان از طریق دستگاه‌های خاص(بیومتریک) کنترل شود.

«عبدالبدیع صیاد» رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز چهارشنبه (۲۸ سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفت: ما درحال حاضر با شرکت‌های مختلف در تماس هستیم که در روز انتخابات پارلمانی، رای‌دهنده بیومتریک شود.

 صیاد افزود: تنها نگرانی که وجود دارد این است که روند انتخابات از کنترل کمیسیون انتخابات خارج نشود و باید به دست کمیسیون باشد.

وی همچنین در مورد نظارت احزاب سیاسی از روند انتخابات گفت: در کمیسیون به روی احزاب باز است و ما در این مورد مشکل نداریم. ما از احزاب سیاسی خواستیم که اسنادهای کارمندان‌شان را به کمیسیون بیاورند تا برای آن‌ها از سوی کمیسیون کارت نظارت صادر شود.

وی تأکید کرد: تاریخ ۲۸ میزان خط قرمز این کمیسیون است و به هیچ فردی اجازه داده نمی‌شود تا زمان برگزاری انتخابات را تغییر داده و انتخابات را به تعویق بیاندازد.

 قرار است انتخابات پارلمان و شورای شهر افغانستان در روز 28 میزان برگزار شود.