نشست سه جانبه وزیران امورخارجه ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد
(last modified 1397-07-05T07:21:23+00:00 )
میزان 05, 1397 11:51 Asia/Kabul
  • نشست سه جانبه وزیران امورخارجه ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد

وزیران امورخارجه ایران، روسیه و ترکیه در ادامه فرایند آستانه و نشست تهران در مقر سازمان ملل متحد با هم دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا، در این نشست که مربوط به یافتن راه حل بحران سوریه بود، «محمد جواد ظریف»، «سرگئی لاوروف» و«مولود چاووش اغلو» وزیران امورخارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره تحولات سوریه تبادل نظر کردند.
دور اول نشست سه جانبه سران ترکیه، روسیه و ایران درباره بحران سوریه موسوم به نشست سوچی، چهارشنبه 22 نوامبر 2017 (1 قوس 1396) در شهر سوچی روسیه برگزار ‌شد.
در این نشست، کشورهای روسیه، ترکیه و ایران به عنوان دولت های ضامن روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه و برقراری ثبات و امنیت در این کشور روند حل جنگ داخلی سوریه را بررسی کردند.
تداوم همکاری های سه کشور در سوریه در نشست سوچی مورد تاکید رئیسان  جمهوری سه کشور قرار گرفت و هر سه کشور بر همکاری در سوریه که در 9 دور مذاکرات آستانه تضمین شده و از پاییز سال گذشته در تحولات میدانی سوریه نقطه عطف مهمی ایجاد کرده بود، تاکید کردند.
تضمین اجرای مناطق عاری از تنش از سوی تهران، مسکو و آنکارا در قالب مذاکرات آستانه تاثیر بسزایی در مبارزه ضد داعش و کاهش درگیری ها در سوریه داشت و منجر به برگزاری نشست سوچی شد.

کلیدواژه