میزان 06, 1397 21:38 Asia/Kabul
  • پیمان امنیتی واشنگتن -کابل؛ ناقض حاکمیت ملی افغانستان

رییس بخش دایرة المعارف آریانا  در آکادمی علوم افغانستان گفت، پیمان امنیتی واشنگتن -کابل توافقی ظالمانه ، یکطرفه و در چارچوب تامین منافع آمریکا و پایمال کردن منافع ملی افغانستان است.

به گزارش رادیو دری،«حبیب الله رفیع» رییس بخش دایرة المعارف آریانا در آکادمی علوم افغانستان با اشاره به  درخواست برخی  نمایندگان مجلس ملی افغانستان برای تجدید نظر در پیمان امنیتی کابل- واشنگتن تاکید کرد،این پیمان به نوعی تجاوز به حاکمیت ملی و استقلال و تمامیت ارضی افغانستان است.

رئیس  بخش دایرة المعارف آریانا  در آکادمی علوم افغانستان تصریح کرد، در پیمان امنیت واشنگتن -کابل پذیرفته شده است که آمریکا مالیات اموال خود را درافغانستان ندهد و قوانین این کشور را رعایت نکند.

رفیع با بیان اینکه در پیمان امنیتی واشنگتن- کابل هیچ حدی و مرزی برای پایگاههای آمریکا در افغانستان  مشخص نشده است افزود، براساس این پیمان آمریکا هر وقت بخواهدمی تواند تمام کابل را بعنوان پایگاه خود تصرف کند و به مانند اسراییل که فلسطینیها را از خانه های خود بیرون می کنند،  افغانها را از خانه هایشان براند.

رییس بخش دایرة المعارف آریانا  در آکادمی علوم افغانستان گفت، پیمان امنیتی واشنگتن -کابل، پیمان ماندن آمریکا در افغانستان برای همیشه است و مردم این کشور هرگز این را نخواهند پذیرفت.

کلیدواژه