مخالفت اشرف‌غنی با واگذاری جنگ به شرکت امریکایی - صهیونیستی بلک واتر
(last modified 1397-07-09T13:07:43+00:00 )
میزان 09, 1397 17:37 Asia/Kabul
  • مخالفت اشرف‌غنی با واگذاری جنگ به شرکت امریکایی - صهیونیستی  بلک واتر

رئیس جمهوری افغانستان با تصمیم جدید  امریکا برای واگذاری جنگ این کشور به شرکت امریکایی - صهیونیستی بلک واتر مخالفت کرد .

به گزارش خبرگزاری اوا ،اشرف‌غنی امروز دوشنبه در سومین کنفرانس ملی شهردارها در کابل گفت   دولت به شرکت امریکایی - صهیونیستی  بلک واتر   اجازه دخالت در جنگ افغانستان را نخواهد داد .

رئیس جمهوری افغانستان ،  جنگ این کشور را مقابل مذهب ، وحدت ملی و  تمام ارزش‌های دینی این کشور دانست و تصریح کرد شرکت های خصوصی از جمله بلک واتر اصلا قابل اعتماد نیستند . 

پیش ازاین هم  شماری از نمایندگان مجلس افغانستان  از جمله فضل هادی مسلم یار رییس مجلس  تاکید کردند  تجربه نشان داده  است برقراری صلح و امنیت  از راه نظامی و ادامه جنگ امکان پذیر نیست  و حضور مزدوران   شرکت بلک  واتر  در افغانستان به ناامنی در این کشور دامن می زند.

پیش ازاین نیز حامد کرزی رییس جمهوری سابق افغانستان هشدار داده بود درصورتی که آمریکا ، جنگ افغانستان رابه شرکت بلک واتر واگذار کند،پیامدهای خطرناکی برای این کشور به دنبال خواهد داشت. شرکت آمریکایی - صهیونیستی بلک واتر در زمان جنگ عراق  جنایات زیادی در این کشور مرتکب شدند که هزاران نفر ازانسان های بی گناه را قتل عام کردند .