هشدار طالبان به استفاده آمریکا از جنگنده «F-35» در افغانستان
(last modified 1397-07-10T04:39:08+00:00 )
میزان 10, 1397 09:09 Asia/Kabul
  •  هشدار طالبان به استفاده آمریکا از جنگنده «F-35» در افغانستان

طالبان به امریکا  هشدار داد ، استفاده واشنگتن از جنگنده پیشرفته "F-35 " در بمباران مواضع این گروه باعث ادامه  ناامنی و تشدید جنگ در افغانستان می شود .  

به گزارش خبرگزاری تسنیم  ، طالبان روزدوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد تسلیحات جدید نظامی و جنگنده‌های جدید واشنگتن نمی‌تواند در افغانستان امنیت برقرار کند و مقاومت طالبان را درهم بشکند.

در بیانیه این گروه آمده است  استفاده از تسلیحات جدید نظامی در افغانستان نشان می‌دهد که آمریکا هنوز هم به جنگ افروزی در این کشور اصرار دارد.

این گروه تصریح کرد  آمریکا هنوز هم از طولانی ترین جنگ تاریخ کشور خود در افغانستان درس عبرت نگرفته است و گمان می‌کند که می‌تواند سلطه خود بر افغانستان را تحمیل کند.

طالبان اعلام کرد  آمریکا برای درهم شکستن مقاومت طالبان از تمام توان نظامی خود از جمله زورگویی سیاسی استفاده کرده که نتیجه‌ای نیز در پی نداشته است.

جنگنده F-35 ارتش امریکا نخستین مأموریت خود را با حمله بر مواضع گروه طالبان در افغانستان روز پنج‌شنبه آغاز کرد.جنگنده‌های F-35 پرهزینه‌ترین جنگنده است که هزینه آن 1.5 تریلیون دلار برآورد می‌شود.

استفاده آمریکا از این جنگنده، برای نخستین بار درحالی انجام شد که چندی پیش دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به «یوناما» در گزارشی از افزایش تلفات غیرنظامیان افغان در حملات هوایی نظامیان  آمریکایی ابراز نگرانی کرده بود.