ناکامی طالبان در حمله به پاسگاه پلیس فراه/ سربازان خائن بازداشت شدند
(last modified 1397-07-11T03:54:30+00:00 )
میزان 11, 1397 08:24 Asia/Kabul
  • ناکامی طالبان در حمله به پاسگاه پلیس فراه/ سربازان خائن بازداشت شدند

معاون فرماندهی پلیس فراه گفت: 9 سرباز پلیس در فراه قصد داشتند تا با پیوستن به گروه طالبان در این ولایت پاسگاه‌های امنیتی و تجهیزات آن را به این گروه بسپارند که از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

«صبغت الله اندرابی» معاون فرماندهی پلیس فراه در گفت‌وگو با فارس گفت: یک گروه 9 نفره از سربازان پلیس ملی در فراه با همکاری طالبان قصد داشتند تا پاسگاه امنیتی در منطقه برنکوت شهر فراه را به همراه تجهیزات جنگی به گروه طالبان بسپارند که در بررسی‌های اطلاعاتی نیروهای امنیتی پیش از انجام این کار از سوی پلیس بازداشت شدند.

وی افزود: گروه طالبان نیز بر این پاسگاه امنیتی حملات خود را آغاز کرده بودند که با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شده و متواری شدند.

اندرابی خاطرنشان کرد: در این رویداد علاوه بر بازداشت 9 سرباز به جرم همکاری با طالبان 18 عضو طالبان کشته و 9 تن دیگر نیز به شدت زخمی شدند و مقداری تجهیزات جنگی و موتورسیکلت‌های آنها به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

این نخستین بار است که یک گروه پلیس ملی فراه قصد داشت تا پاسگاه امنیتی خود را به گروه طالبان بسپارند اما به کمک ریاست امنیت ملی این ولایت بازداشت و پاسگاه از سقوط به دست طالبان نجات داده شد.