شمار کشته و زخمی شدگان افغان در ماه گذشته میلادی
(last modified Thu, 04 Oct 2018 08:46:58 GMT )
میزان 12, 1397 13:16 Asia/Kabul
  • شمار کشته و زخمی شدگان افغان در ماه گذشته میلادی

گروه دادخواهی مصونیت غیرنظامیان افغانستان (CPAG) تعداد کشته و زخمی شدگان غیر نظامی در یکماه گذشته این کشور را 590 نفر اعلام کرد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری میزان، این گروه مردم نهاد اعلام کرد که درماه گذشته (2018) در افغانستان  240 غیرنظامی کشته و350 تن دیگر زخمی شدند.

این نهاد داخلی افغانستان که هرماه آمار تلفات دراین کشور را منتشر می کند، علاوه بر اظهار نگرانی از کشته و زخمی شدن غیرنظامیان به کشته شدن فعالان مدنی، بزرگان اقوام، خبرنگاران و ترورهای هدفمند به عنوان دغدغه ای دیگر در حوزه امنیت اشاره کرده است.

براساس یافته های گروه دادخواهی در ماه گذشته، بیشترین تلفات غیر نظامیان افغانستان در ولایت ننگرهار واقع در جنوب این کشور رخ داده است و تنها در حمله انفجاری ضد تظاهرات مردم 68 تن کشته و 165 تن دیگر مجروح شدند.

افزایش شمار تلفات و درگیری ها در افغانستان از سال 2001 و با حضور جویندگان ردپای تروریسم در این کشور باعث شده، 17 سال آسایش و امنیت در افغانستان به فراموشی سپرده شود.

دونالد ترامپ درچارچوب استراتژی جدید حضورنظامیان آمریکایی در افغانستان اخیرا استفاده از هر نوع سلاح در از جمله استفاده از هواپیماهای نوپرواز "اف ۳۵" را مجاز اعلام کرده است. 

کارشناس مسائل سیاسی  افغانستان معتقدند کشتار غیر نظامیان در مقایسه با  سال گذشته در این کشور ۵۲ درصد افزایش یافته است.

کلیدواژه