وقوع انفجار در یک ستاد انتخاباتی افغانستان
(last modified 1397-07-17T14:36:26+00:00 )
میزان 17, 1397 19:06 Asia/Kabul
  • وقوع انفجار در یک ستاد انتخاباتی افغانستان

بر اثر وقوع یک انفجار در ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای مجلس افغانستان در شهر «لشگرگاه» مرکز ولایت «هلمند» هشت تن جان باخته و 11 تن دیگر زخمی شدند که نامزد انتخابات هم در میان کشته شدگان است.

به گزارش ایرنا، مقامات مسئول در ولایت هلمند عصر سه شنبه وقوع یک حمله انتحاری را در ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای مجلس در مرکز این ولایت تایید کردند.

براساس گزارش خبرگزاری صدای افغان موسوم به «آوا» از ننگرهار، این انفجار حدود ساعت 14و 30 دقیقه به وقت محلی در چهار راه «صلح» مربوط به حوزه اول شهر لشگرگاه رخ داده است. 

«عمر زواک» سخنگوی مقام ولایت هلمند گفته است که این حمله همزمان با برگزاری یک گردهمایی تبلیغی در ستاد انتخاباتی «محمد صالح خان اچکزی» صورت گرفت و علاوه بر این نامزد حداقل هفت تن دیگر نیز کشته شدند.

فرد یا گروهی تاکنون مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است. 

این دومین انفجار درستادهای انتخاباتی درافغانستان است و نخست مورد درست سه شنبه هفته قبل در جمع هواداران یکی از نامزدهای انتخابات مجلس در ولسوالی «کامه» ولایت ننگرهار رخ داد که در آن 16 تن کشته شدند.

ولایت هلمند در جنوب شرق افغانستان واقع است که قرار است روز شنبه 28 میزان جاری سومین دور از انتخابات مجلس را از بعد از سقوط طالبان تجربه کند.