بیش از ۶۰ هزار ناظر داخلی و خارجی انتخابات افغانستان کارت دریافت کرده‌اند
(last modified 1397-07-18T12:10:38+00:00 )
میزان 18, 1397 16:40 Asia/Kabul
  • بیش از ۶۰ هزار ناظر داخلی و خارجی انتخابات افغانستان کارت دریافت کرده‌اند

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد تاکنون بیش از ۶۰ هزار ناظر داخلی و خارجی کارت نظارت از انتخابات پارلمانی را از این کمیسیون دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید حفیظ‌ الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات امروز چهارشنبه (۱۸ میزان) در یک نشست خبری در کابل گفت: «دو هزار ۱۰۰ نفر از احزاب سیاسی، ۳۷ هزار نفر از نامزدها، ۳۳۰ نفر از رسانه‌ها،‌ ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر از اعضای جامعه‌ی مدنی و نهادهای ناظر انتخاباتی و ۹ هزار نفر از ناظران بین‌المللی از کمیسیون انتخابات کارت نظارت گرفته‌اند.»

هاشمی افزود تاکنون ۵۳ نهاد داخلی و خارجی کارت نظارت از روند انتخابات را دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد که آخرین فرصت توزیع کارت نظارت از روند انتخابات روز دوشنبه‌ هفته‌ی آینده بوده و پس از آن برای هیچ کسی اعبتارنامه‌ نظارت از روند انتخابات داده نخواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انتخابات همچنین گفت که دستگاه‌های بایومتریک، از جمله فهرست رأی‌دهندگان به ولایت‌های فراه، بادغیس، هرات، زابل، قندهار، نیمروز و هلمند فرستاده شده و به ولایت‌های بدخشان، بغلان، قندز، بامیان، غور، دایکندی و پکتیکا نیز امروز فرستاده می‌شود.

به گفته‌ او، روند فرستادن دستگاه‌های بایومتریک و فهرست رأی‌دهندگان به تمامی ولایات افغانستان تا روز جمعه‌ آینده تکمیل خواهد شد.

انتخابات پارلمانی افغانستان در تاریخ ۲۸ میزان در ۳۳ ولایت افغانستان برگزار می‌شود.