میزان 25, 1397 15:10 Asia/Kabul
  • استعفای معاون وزیر خارجه افغانستان در اعتراض به عملکرد دولت

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افغانستان در اعتراض به عملکرد دولت این کشور درخصوص برقراری صلح پایدار در افغانستان استعفا کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «حکمت خلیل کرزی» روز چهارشنبه دراستعفا نامه خود نوشت، افزون بر چهار سال گذشته تلاش کرده است به شکل فعال در سیاست خارجی افغانستان به شیوه ای کار کند که توازن رفتار با همسایه ها، کشورهای منطقه و جهان حفظ شود.

معاون وزیر خارجه افغانستان در استعفا نامه خود آورده است ، در روزهای اخیر اختلاف نظرهای زیادی با مقامات دولت وحدت ملی در مسیر برقراری صلح پایدار  پیدا کرده بود که مانع از فعالیتهای وی برای تحقق این مهم بوده است.

پیش از این «محمد حنیف اتمر» مشاور شورای امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان از مقام خود استعفا کرده بود و هر چند علت آن استعفا واضح بیان نشد اما دلیلی مشابه خلیل کرزی برای آن در رسانه ها اعلام شد.

به گفته کارشناسان استعفای خلیل کرزی می تواند با فعالیت «زلمی خلیل زاد» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا درامور افغانستان که به تازگی به مذاکره مستقیم  واشنگتن با طالبان در قطر همراه شد و سنگ اندازی آمریکا در مسیر ایفای نقش کشورهای همسایه افغانستان مانند چین و ایران و  روسیه در کمک به روند صلح در افعانستان مرتبط باشد.

کلیدواژه