هشدار مجدد طالبان در آستانه انتخابات پارلمانی افغانستان
(last modified Thu, 18 Oct 2018 13:09:19 GMT )
میزان 26, 1397 17:39 Asia/Kabul
  • هشدار مجدد طالبان در آستانه انتخابات پارلمانی افغانستان

در حالیکه تنها دو روز به برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان باقی مانده است گروه طالبان بار دیگر در بیانیه از علما و بزرگان قومی و مردم این کشور خواسته است که در روند انتخابات شرکت نکنند.

قرار است انتخابات پارلمانی افغانستان تا دو روز آینده در بیش از 5 هزار مرکز رای دهی در سراسر افغانستان برگزار شود.

طالبان در بیانیه به لزوم عدم مشارکت مردم در این روند تاکید کرده و مشارکت در این روند را به نفع کشورهای غربی دانسته است.

این گروه از علما و بزرگان اقوام خواسته است که انتخابات را تحریم کرده و با عدم مشارکت در این روند به مراکز رای دهی اجازه فعالیت ندهند.

در بیانیه طالبان آمده است که بزرگان اقوان و علمای افغانستان باید درباره لزوم عدم مشارکت در روند انتخابات به مردم این کشور اطلاع رسانی کنند.

طالبان خاطرنشان کرد که با در نظر داشت حضور نیروهای خارجی در افغانستان برگزاری انتخابات پارلمانی یک توطئه بوده و مردم باید از مشارکت در این روند خودداری کنند.

این گروه بار دیگر تاکید کرد، انتخابات پارلمانی نمایشی بوده و تنها برای القای حس کاذب انتخاب برگزار می‌شود در حالیکه نیروهای خارجی تصمیم گیرنده اصلی در این روند هستند.

طالبان پیش از این نیز در بیانیه از افراد این گروه خواسته بود تا با حمله به مراکز رای دهی روند برگزاری انتخابات در این کشور را مختل کنند

این در حالی است که کمتر از دو روز به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور باقی مانده و دولت افغانستان نیز از آماده باش 60 نیروی امنیتی برای تامین امنیت انتخابات خبر داده است.