میزان 27, 1397 14:18 Asia/Kabul
  • کشته شدن 14 فرد ملکی در عملیات شبانگاهې در ولایت لغمان

شاهدان عینی میگویند شب گذشته در عملیاتی که از سوی نیروهای امنیتی افغان در دره نورلام ولایت لغمان صورت گرفت ، بشمول کودکان ،چهارده فرد ملکی به قتل رسیدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،شاهدان همچنان میگویند قرار است اجساد کشته شدگان از سوې مردم منطقه به دفتر کار والې لغمان به گونه اعتراض منتقل شود.

در این حال اسدالله دولت زی سخنگوې والی لغمان میگوید این عملیات به مراکز تجمع و نگهداری سلاح ومهمات طالبان صورت گرفته که در نتیجه آن تعداد زیادې از طالبان کشته شده و این مخزن سلاح و مهمات که به کفته موصوف برای ایجاد نا امنی و حملات تروریستی در روز انتخابات ایجاد شده بود تخریب و از بین برده شده است.

سخنگوی والې لغمان میگوید تا اکنون در خصوص تلفات ملکی به آنها گزارشی داده نشده اما آنان تحقیقات را در این خصوص آغاز کرده اند.

چندې قبل نیز در یک حمله هوایې در ولسوالی الیشنگ این ولایت، افراد ملکې هدف قرار گرفتند.

طالبان مسلح از مدت دو هفته به اینطرف در واکنش به تلفات ملکی از سوی نیروهای خارجی و افغان، جریان برق وارداتی به شهر های مهترلام و جلال اباد در مربوطات ولسوالی بادپښ ولایت لغمان قطع کرده و روز گذشته چهارده تن از پرسنل فنې اداره برق ننگرهار که برای ترمیم سیم های قطع شده برق به ولسوالی بادپښ ولایت لغمان رفته بودند از سوی طالبان ربوده شده که تا اکنون. سرنوشت انان روشن نشده است.