تاکید عبدالله عبدالله برشرکت مردم در انتخابات
(last modified Sat, 20 Oct 2018 07:01:02 GMT )
میزان 28, 1397 11:31 Asia/Kabul
  • تاکید عبدالله عبدالله
    تاکید عبدالله عبدالله

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان ، شرکت مردم در انتخابات مجلس این کشور را  گام مهمی برای حیات ملت و حاکمیت قانون دانست .

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری اوا ، عبدالله عبدالله  صبح امروز (شنبه) با  حضور در مرکز رای دهی در منطقه  "کارته پروان " Karta e Parwan  شهر کابل از مردم افغانستان خواست حضور گسترده ای در انتخابات پارلمانی داشته باشند .

وی از نیروهای امنیتی افغانستان خواست در سلامت و تامین امنیت انتخابات پارلمانی تلاش کنند .

 رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان به حمله تروریستی روز پنج شنبه شهر قندهار که به کشته شدن  استاندار ، فرمانده پلیس و رئیس اداره امنیت این ولایت  منجر شد اشاره کرد و گفت کسانی که برای استقلال  و حاکیمیت ملی این کشور  تلاش می کنند دشمنان در صدد نابودی آنان است.

انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان از صبح امروز شنبه  تحت تدابیر شدید امنیتی  در سی  و دو ولایت  از سی وچهار ولایت  ( به جز غزنی و قندهار ) آغاز شد و واجدان شرایط رای دهی با حضور در مراکز و شعب اخذ رای به نامزدهای مورد نظر خود رای می دهند.

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده است در این انتخابات بیش از دوهزاروپانصد نفر از جمله چهارصد زن خود را نامزد کرده اند و قرار است از میان آنها دویست وپنجاه نفر راهی مجلس آینده این کشور شوند .