میزان 28, 1397 12:18 Asia/Kabul
  • تمدید ­زمان اخذ رای در انتخابات افغانستان

رئیس  کمیسیون انتخابات افغانستان از تمدید زمان اخذ رای در انتخابات مجلس نمایندگان این کشور خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «گلاجان عبدالبدیع صیاد» اعلام کرد در ساعات اولیه اخذ رای زمان زیادی تلف شده است ، از این رو زمان رای تمدید خواهد شد تا حق مردم برای شرکت در انتخابات مجلس ضایع نشود.
وی از بروز برخی مشکلات و بی نظمی ها در جریان رای گیری امروز از مردم افغانستان عذرخواهی کرد و گفت برگزاری انتخابات با استفاده از دستگاههای «بیومتریک» (سامانه الکترونیکی ثبت هویت رای دهندگان) روش تازه ای است که مشکلاتی در این خصوص وجود دارد.
در همین حال ، معاون دوم رئیس اجرایی دولت افغانستان از بروز بی نظمی ها و مشکلات از جمله تاخیر زیاد در آغاز فعالیت مراکز اخذ رای انتقاد کرد و گفت با گذشت دو ساعت از زمان تعیین شده برای آغاز رای گیری، بسیاری از مراکز انتخاباتی در غرب شهر کابل باز نشده اند.
«روحانی» سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان نیز  گفت تاکنون صدها شکایت از بروز مشکلات و بی نظمی های انتخاباتی در ساعات اولیه صبح امروز به این کمیسیون رسیده است. وی تاخیر در آغاز رای گیری را مهمترین این مشکلات اعلام کرد.
 انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان که از ساعت 7صبح  بوقت محلی اغاز شده قرار است تا ساعت شانزده امروز به وقت محلی ادامه یابد که به گفته رئیس کمیسیون انتخابات، این زمان تمدید خواهد شد.