عقرب 02, 1397 17:45 Asia/Kabul
  • مرز دوغارون میزبان بیش از 3800 زائر افغانستانی اربعین حسینی (ع)

فرماندار تایباد ایران گفت: از روز یکشنبه مرز دوغارون میزبان زائران اربعین حسینی است و تاکنون 3 هنزار و 863 نفر در قالب 24 کاروان از اتباع افغانستان از طریق این معبر رسمی وارد کشور جمهوری اسلامی ایران شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، «حسین شرافتی‌راد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مرز دوغارون در ورودی شرقی ایران با امنیت بالا میزبان زائرانی است که به شوق زیارت، عازم کربلا خواهند شد.

وی با اشاره به خدمات 200 نفر در استقبال از زائران تبعه افغانستان افزود: در راستای تکریم و تسریع امور مربوط به ورود زائران خدمات در مرز دوغارون شبانه‌روزی شده است به همین منظور پلیس مهاجرت و اتباع خارجی نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد گیت‌های خروجی مسافران در این پایانه مرزی از چهار به 6 دستگاه و از هشت ساعت کار به 12 ساعت افزایش یافت.

نماینده عالی دولت ایران در این شهرستان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 40 هزار زائر کربلا از این مرز به سمت مرز شلمچه اعزام و برای زیارت به کشور عراق بروند. نیروهای امنیتی مستقر در این معبر رسمی تمام تلاش خود را برای یک سفری امن فراهم کرده‌اند تا مسافران بدون دغدغه در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت کنند.

فرماندار تایباد گفت: علاوه بر مکان‌های اقامتی موجود در این شهرستان مرزی از تمام ظرفیت مدارس و مهمانسراهای ادارات برای اسکان زائران حسینی استفاده می‌شود.

شهرستان تایباد دارای 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

کلیدواژه