مخالفت رئیس جمهور افغانستان با تصمیم جدید امریکا برای خصوصی سازی جنگ
(last modified Mon, 29 Oct 2018 13:24:13 GMT )
عقرب 07, 1397 17:54 Asia/Kabul
  •  مخالفت رئیس جمهور افغانستان  با تصمیم جدید امریکا  برای خصوصی سازی جنگ

رئیس جمهوری افغانستان با تصمیم جدید  امریکا برای واگذاری جنگ افغانستان به شرکت امریکائی - صهیونیستی مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل ، دفتر رسانه ای رییس جمهوری افغانستان اعلام کرد:" محمد اشرف غنی" در دیدار با فرماندهان ارتش در ولایت  هلمند بار دیگرگفت  دولت به شرکت امریکائی - صهیونیستی "بلک واتر" اجازه دخالت در جنگ افغانستان را نخواهد داد . 

وی تصریح کرد افغانستان ارتش ملی دارد و  در میدان های جنگ با تروریست ها مبارزه می کند، بنابر این طرح امریکا در افغانستان هرگز عملی نمی شود.

چندی پیش سازمان دیدبان حقوق بشر درباره پیامدهای حضور مزدوران شرکت امریکائی - صهیونیستی  بلک واتر  در افغانستان و افزایش تلفات غیرنظامیان هشدار داده بود.

این در حالی است که «اریک پرنس» رییس شرکت امنیتی امریکائی - صهیونیستی بلک واتر با ارائه طرحی مبنی بر واگذاری مسوولیت جنگ افغانستان به شرکت های امنیتی خصوصی گفته بود در صورتی که واشنگتن طرح وی را بپذیرد ، سه هزار و ششصد نیروی این شرکت وارد افغانستان می شوند.

پیش ازاین هم  شماری از نمایندگان مجلس افغانستان  از جمله فضل هادی مسلم یار رییس مجلس تاکید کردند  تجربه نشان داده  است برقراری صلح و امنیت  از راه نظامی و ادامه جنگ امکان پذیر نیست  و حضور مزدوران   شرکت بلک  واتر  در افغانستان به ناامنی در این کشور دامن می زند.

پیش ازاین نیز حامد کرزی رییس جمهوری سابق افغانستان هشدار داده بود درصورتی که آمریکا ، جنگ افغانستان رابه شرکت بلک واتر واگذار کند،پیامدهای خطرناکی برای این کشور به دنبال خواهد داشت. 

شرکت آمریکایی - صهیونیستی بلک واتر در زمان جنگ عراق  جنایات زیادی در این کشور مرتکب شدند که هزاران نفر ازانسان های بی گناه را قتل عام کردند.