عقرب 08, 1397 11:42 Asia/Kabul
  • عبدالله: دولت افغانستان سرمایه‌گذاری در بخش مخابرات را هموار می‌کند

عبدالله در کنفرانس جهانی مخابرات در دوبی گفت: افغانستان راه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در خدمات مخابرات هموار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالله در صفحه شخصی تویتتر خود از سخنرانی در کنفرانس جهانی مخابرات در دوبی خبر داد و گفت: 193 کشور مشارکت کننده در این کنفرانس برنامه ها و نقشه چهارسال آینده را تدوین خواهند کرد. 

وی در این کنفرانس با بیان اینکه پیشرفت در مخابرات انقلابی در ارتباطات به وجود آورده، تصریح کرد: دولت افغانستان در زمینه مخابرات دستاوردهای خوبی را داشته است از جمله تصویب دسترسی آزاد به اطلاعات که با حمایت دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش اوپتیک حاصل شده است.

رئیس اجرائیه افغانستان همچنین خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سیاست‌های دولت افغانستان باعث ایجاد رقابت در میان اپراتورها و خدمات و همچنین تعرفه سرویس‌ها شده است. 

وی با بیان اینکه دولت افغانستان پروژه فیبر نوری را در سرتاسر این کشور توسعه داده، یادآور شد: با گسترش این پروژه 90 درصد مردم افغانستان در حال حاضر دسترسی به خدمات مخابراتی دارند.

عبدالله با اشاره به این موضوع که فیبر نوری افغانستان به 5 کشور همسایه متصل است، گفت: فیبر نوری افغانستان به ایران، پاکستان، ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان متصل شده است.

وی با بیان اینکه 9 میلیون افغان به سیستم اینترنت این کشور متصل هستند، تاکید کرد: 2.3 میلیارد دلار برای توسعه شبکه مخابرات و اینترنت در حال حاضر در افغانستان سرمایه گذاری شده است.

رئیس اجرائیه افغانستان همچنین به تعداد شبکه های تلویزیونی و رادیویی اشاره کرد و گفت: در حال 30 شبکه تلویزیونی در افغانستان وجود دارد در حالی که در گذشته تنها یک شبکه تلویزیونی در این کشور فعال بود.

وی با بیان اینکه افغانستان به اهداف و برنامه های ITU متعهد است گفت: دولت این کشور تلاش می‌کند تا راه را برای مشارکت بخش خصوصی در مخابرات افغانستان هموار کند.

به گزارش فارس، کنفرانس جهانی مخابرات با مشارکت 193 کشور در حال برگزاری در دوبی پایتخت امارات متحده عربی است. 

کلیدواژه