عقرب 13, 1397 10:58 Asia/Kabul
  • وعده عبدالله به بازسازی بازار کابل در پی آتش‌سوزی گسترده

عبدالله در دیدار با تجار و مالکان بازاری که طعمه حریق شده بود وعده داد که دولت وحدت ملی در امر بازسازی کمک لازم را خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله» در دیدار با تاجران و مالکان بازاری که در کابل طعمه حریق شد، گفت:  این آتش‌سوزی به بازار افغانستان صدمهٔ مالی بزرگ وارد کرد و صدها تن از آن متضرر گردیدند. 

 عبدالله ضمن بیان اینکه امکان بازگشت سرمایه اصلی وجود ندارد، افزود: دولت برای بازسازی این بازار با مالکان و تاجران همکاری خواهد کرد. 

همچنین در این جلسه «یونس مومند» معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان در باره خسارات احتمالی این آتش سوزی و درخواست تاجران و سرمایه‌گذاران به جلسه گزارش داد. 

رییس اجراییه افغانستان در ادامه این جلسه یادآور شد که یک نشست فوق‌العاده میان وزارت دارایی، شهرداری کابل، وزارت کشور، اتاق‌های تجارت و صنایع با حضور نمایندگان تجار برگزار و زوایای مختلف این موضوع بررسی شود.

وی ادامه داد: در جلسه مشترک روی امکان جبران خسارت، اجازه بازسازی بازار، قرضه‌دهی از بانک‌ها، معافیت مالیاتی و ارزیابی خسارات وارد شده بررسی خواهد شد.

رییس اجراییه افغانستان به اتاق‌های تجارت و صنایع دستور داد که خسارت وارد شده را ارزیابی نموده و گزارش دهد. 

همچنین در این دیدار مالکان و تجار خسارت دیده از خسارات میلیونی خبر داده و خواستار کمک و حمایت دولت در بازسازی و احیای دوباره بازار شدند.

کلیدواژه