عقرب 13, 1397 13:01 Asia/Kabul
  • سفر اشرف غنی به ولایت‌ها
    سفر اشرف غنی به ولایت‌ها

شماری از نمایندگان پارلمان و احزاب سیاسی افغانستان ، سفرهای اخیر اشرف غنی به ولایت های مختلف را تبلیغاتی خوانده و خواستار توقف این سفرها شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ،  برخی از اعضای پارلمان و احزاب سیاسی افغانستان با اشاره به افزایش سفرهای ولایتی رئیس جمهور  آن را تلاشی برای کسب حمایت در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان اعلام کردند.

از سوی دیگر، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اظهارداشت که این سفرها با هدف بررسی مشکلات مردم از نزدیک و بهبود حکومتداری است و انگیزه‌های انتخاباتی ندارد.

«ناجیه بابکرخیل» نماینده مردم «پکتیا» در پارلمان درباره سفر اخیر غنی به این ولایت گفت هدف رئیس جمهور افغانستان از این سفر تبلیغاتی و نتیجه ای نداشته است .

«محمدعلی علیزاده» نماینده مردم «غزنی» در پارلمان افغانستان  نیز با اشاره به دو بار سفر غنی به این ولایت در یک سال گذشته تاکید کرد رئیس جمهور افغانستان در این سفرها وعده‌های زیادی به مردم داد اما تاکنون هیچکدام از آن‌ها عملی نشده است.

«نادر افغان» سخنگوی حزب اسلامی افغانستان نیز انجام این سفرها را با بودجه دولتی غیر موجه و نادرست دانست.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است  حمل 1398 برگزار می‌شود و اشرف غنی نیز اخیرا از تمایل خود برای نامزدی در انتخابات آتی خبر داده بود تا به کارهای ناتمام  پایان دهد.

 

کلیدواژه