آغاز نشست افغانستان در مسکو
(last modified 1397-08-18T09:00:27+00:00 )
عقرب 18, 1397 13:30 Asia/Kabul
  • آغاز نشست افغانستان در مسکو

دومین نشست افغانستان با حضور نمایندگان کشورها در امور افغانستان و همچنین معاونان وزرای خارجه کشورهای مربوطه، در مسکو آغاز به کار کرد.

به گزارش شبکه خبری "راشاتودی"، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در سخنرانی خود در این نشست گفت: «تمام کشورهای منطقه و جامعه جهانی امیدوارند تا افغانستان بتواند با موفقیت این دوره گذار از تروریسم و جنایات مرتبط با مواد مخدر را پشت سر بگذارد.»

لاوروف افزود: «مساله افغانستان می‌تواند با توسل به راهکارهای سیاسی و صرفا با حضور تمامی گروه‌ها و اقشار این کشور حل شود.»

وزیر امورخارجه روسیه تصریح کرد، در حال حاضر تروریست‌های بین‌المللی سعی دارند تا با ایجاد پایگاه‌های قدرتمند برای خود در داخل افغانستان، این کشور را به یکی از مناطق گسترش بی‌ثباتی در منطقه تبدیل کنند.

لاوروف تاکید کرد، کمک به افغانستان برای نابود کردن تهدیدات تروریستی وظیفه اصلی تمام کشورهای منطقه و روسیه است.

کنفرانس صلح افغانستان در مسکو سال 2017 بر اساس رایزنی شش جانبه جمهوری اسلامی ایران ،روسیه، افغانستان، پاکستان، چین و هند تاسیس شد.

نخستین نشست صلح افغانستان در مسکو روز 14 ماه آوریل سال 2017 برگزار شد و در آن معاونان وزیران خارجه و نمایندگان ویژه 11 کشور علاقه مند به حل و فصل وضعیت افغانستان شرکت کردند.

مسکو نمایندگان 11 کشور افغانستان، هند، آمریکا، ایران، چین، پاکستان، قزاقستان، قزقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان را به این کنفراس دعوت کرده است.