خرازی : حضور آمریکا در افغانستان مشکلات امنیتی این کشور را بیشتر کرده است
(last modified Mon, 12 Nov 2018 04:42:05 GMT )
عقرب 21, 1397 09:12 Asia/Kabul
  • خرازی : حضور آمریکا در افغانستان مشکلات امنیتی این کشور را بیشتر کرده است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت: آمریکا پس از 17 سال حضور در افغانستان، بر مشکلات امنیتی این کشور افزوده است.

به گزارش روز یکشنبه شبکه تلویزیونی العالم، سید کمال خرازی ، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران در دیدار با «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه پیشین دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان و سوریه، در سفارت ایران در پاریس، مسائل افغانستان و بحران‌های غرب آسیا را بررسی کرد .

خرازی درباره فعالیت داعش در افغانستان گفت: آمریکا با فضاسازی بیشتر برای گروه تروریستی داعش در افغانستان، مشکلات این کشور را افزایش داده است.

خرازی، در پاسخ به ابراز نگرانی اخضر ابراهیمی از شکاف شیعه و سنی در عراق گفت: متأسفانه تأثیر کمک‌ بعضی از کشورهای عربی حوزه خلیج‌ فارس در تقویت گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه، بر شکاف مردمی در عراق افزوده است اما ، با درایت مرجعیت و مسئولان عراقی و همچنین گروه‌های مردمی، این دو مذهب اسلامی در عراق بسیار به هم نزدیک شده اند . 

اخضر ابراهیمی نیز که عضو مجمع مسئولان سابق سازمان ملل متحد است در این دیدار گفت: اعضای این مجمع از اوضاع خاورمیانه و فراموشی مسئله فلسطین نگران‌ هستند.

خرازی پیش از سفر به فرانسه به اتریش رفت و در مجمع اروپایی این کشور سخنرانی کرد. وزیر خارجه پیشین ایران همچنین در نشستی با شخصیت‌ها و نخبگان سیاسی اتریش ، مسائل منطقه و روابط ایران و اروپا را بررسیو تحلیل کرد.

کلیدواژه