عقرب 22, 1397 08:45 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
    سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن اقدام تروریستی روز دوشنبه در کابل که دهها کشته و مجروح برجای گذاشت، با دولت و ملت افغانستان و خانواده قربانیان این جنایت ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایرنا- بهرام قاسمی اعلام کرد: افغانستان با اراده ، حفظ وحدت و امید به آینده می تواند شاهد پاکسازی تروریسم و عناصر تروریستی از این کشور باشد که تحقق آن ، نقش مهمی در امنیت منطقه ای و جهانی دارد از این رو تمام کشورها و جامعه جهانی باید در این راه با دولت افعانستان همکاری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن حملات کور تروریستی در افغانستان خاطر نشان کرد: دولت و ملت ایران همیشه در این مسیر و تا بازگشت ثبات ، امنیت و آرامش در کنار دولت و ملت افغانستان خواهند ایستاد. 

به گفته "نجیب دانش" سخنگوی وزارت کشور افغانستان در حمله تروریستی روز دوشنبه نزدیک کاخ ریاست جمهوری در کابل، شش نفر کشته و بیست تن دیگر زخمی شدند. وی گفت: بیشتر قربانیان غیر نظامی هستند.

این انفجار نزدیک مکانی روی داد که صدها نفر از مردم افغانستان در حال اعتراض به حملات طالبان علیه مناطق هزاره نشین ، که بیشتر آنها شیعه هستند، بودند.

داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

کلیدواژه