دیدار دوباره دیپلمات آمریکایی با مقام افغان در کابل
(last modified 1397-08-22T14:13:20+00:00 )
عقرب 22, 1397 18:43 Asia/Kabul
  • دیدار دوباره دیپلمات آمریکایی با مقام افغان در کابل

نماینده ویژه رییس جمهوری آمریکا در روند صلح افغانستان برای دومین بار با رییس اجرایی دولت وحدت ملی این کشور دیدار  و درباره اوضاع امنیتی افغانستان با وی گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع نیوز، "زلمی خلیل‌ زاد" روز دوشنبه در کابل و در دیدار با "عبدالله عبدالله" رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان مدعی شد، آمریکا متعهد بر گفت‌وگوهای صلح افغانستان با گروه طالبان است.

گفته می شود رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیزدراین دیدار برحضور مردم و جریان‌های مختلف افغانستان در روند صلح افغانستان تاکید کرد. 

در دو هفته گذشته برای دومین بار است که "زلمی خلیل‌ زاد" درسفر به کابل پایتخت افغانستان با "عبدالله عبدالله" درباره مسایل مختلف این کشور دیدار و گفت وگو می کند.

خلیل زاد پیش ازاین با "اشرف غنی" رییس جمهور، "صلاح الدین ربانی" وزیر امورخارجه و همچنین برخی از شخصیت های  سیاسی و نمایندگان احزاب مخالف دولت از جمله "عطامحمد نور" و "جنرال عبدالرشید دوستم" دیدار و گفتگو کرده بود.

"زلمی خلیل زاد" در حالی در این دیدارها بر ادامه  گفت وگوهای صلح دولت افغانستان با گروه طالبان تاکید دارد که اعضای گروه طالبان هرگونه مذاکره صلح با دولت افغانستان را فقط به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان منوط کرده اند.

کارشناسان مسایل سیاسی افغان بر این باورند، آمریکا خواهان ادامه ناامنی و جنگ در افغانستان است و ازاین طریق تلاش می کند تا حضور خود را این کشور توجیه کند.