سفارت ایران در افغانستان،گزارش موسسه آمریکایی را تکذیب کرد
(last modified 1397-08-27T04:00:29+00:00 )
عقرب 27, 1397 08:30 Asia/Kabul

سفارت ایران در کابل، گزارش موسسه مطالعات خاورمیانه واشنگتن در خصوص نقش ایران در شکل ‌گیری، فعالیت و آینده لشکر فاطمیون را متناقض و پر از ابهام دانست و آن را رد کرد.

«لشکر فاطمیون» متشکل از نیروهای افغانستانی به دلیل عقاید شخصی و دینی خود برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در برابر حملات تروریست ها در سوریه حضور یافتند و تاکنون هیچ حرکتی منفی در هیچ کجای افغانستان و منطقه مرتکب نشده اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،سفارت ایران در افغانستان روز شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: در بخش‌های مختلف گزارش موسسه مطالعات خاورمیانه واشنگتن، تلاش ‌های عامدانه ‌ای صورت گرفته تا پروژه ایران‌هراسی در افغانستان به صورت پررنگ تعقیب و بخشی از جامعه افغانستان نیز در همین رابطه به شکلی غیرمنصفانه مورد انواع انتقادات و اتهامات قرار گیرند.

این اطلاعیه با رد اتهامات مطرح شده در گزارش موسسه مطالعات خاورمیانه واشنگتن که ناشی از سطحی ‌نگری و غیرمستند بودن آن است می افزاید: اهداف بدخواهان در خارج از منطقه برای تخریب روابط حسنه بین دولت و ملت ایران و افغانستان هیچگاه محقق نخواهد شد.

سفارت ایران در کابل تاکید کرد: ایران و افغانستان بر اساس اراده مقامات عالی دو کشور، منافع متقابل و تهدیدات مشترک، همچنان به تعامل سازنده و نزدیک با یکدیگر ادامه خواهند داد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان عالمی موجود است.

 

کلیدواژه