عقرب 28, 1397 18:30 Asia/Kabul
  • مخالفت «اشرف غنی» با دیدار نماینده آمریکا با رهبران سیاسی در افغانستان

رئیس جمهوری افغانستان با دیدارهای «زلمی‌خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان با احزاب سیاسی این کشور و همچنین گروه طالبان مخالفت کرد.

گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از تلویزیون کابل نیوز،«محمد اشرف غنی» در دیدار با «زلمی خلیلزاد» از وی خواسته است که از دیدار با رهبران سیاسی در این کشور خودداری کند.

رییس جمهوری افغانستان از زلمی خلیلزاد خواست تا ازارائه اطلاعات درباره روند صلح به سران احزاب سیاسی این کشور خودداری کند.

«زلمی‌خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان در روزهای گذشته با شماری سران جریان اپوزیسیون دولت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

این درحالی است که دومین دور از گفت‌وگوهای هیات های مقامات آمریکایی و اعضای دفتر سیاسی طالبان هفته گذشته در قطر بدون حضور نماینده‌ای از دولت افغانستان برگزار شد.

در همین زمینه ،ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان توافق با'زلمی خلیل زاد' در خصوص تعیین ضرب الاجل برای پایان جنگ 17 ساله در این کشور را رد کرد.

ذبیح الله مجاهد  این سخنان را یک روز پس از بیانیه 'خلیل زاد' در خصوص تعیین ضرب الاجل برای پایان جنگ در افغانستان تا سال 2019 بیان کرد و افزود،نشست با خلیل زاد بدون هیچ توافق نامه ای به پایان رسید.

به اعتقاد اکثریت مردم و مسئولان افغانستان، حضور نظامی آمریکا از سال 2001 درافغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم به همراه سایر کشورهای عضو ناتو، هیچ دستاوردی جز کشتارهزاران غیر نظامی وتخریب زیرساخت های افغانستان نداشته است.

کلیدواژه