عقرب 30, 1397 14:12 Asia/Kabul
  • تجلیل از میلاد با سعادت پیشوای اسلام در ولایت ننگرهار‎

 از روز میلاد با سعادت حضرت پیامبر گرامی اسلام (ص) در ادارات مختلف دولتی و غیر دولتی ولایت ننگرهار با راه اندازی گردهمای ها و ختم های قران عظیم الشان تجلیل و بزرگداشت بعمل امد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در این مراسم که از جانب اداره معارف ولایت ننگرهار برگزار شد حسیب الله شینواری رییس معارف ولایت ننگرهار گفت،  پیامبر خدا فرموده است که به حیث معلم یا اموزگار به دنیا امده است.  وۍ افزود، از اینکه وظیفه کارمندان معارف نیز معلمی و اموزگاری است ، همه مکلف هستیم که نسل های آینده را به اخلاق پیامبری اموزش دهیم .

رییس اداره معارف ولایت ننگرهار همچنان از شاگردان مکاتب خواست به این دلیل که پیشوای اسلام بر پاکیزگی  تاکید کرده است، وظیفه ای شما است تا به پاکیزگی خود و محیط تعلیمی و خانوادگی نیز  توجه جدی داشته باشید.  در این مراسم همچنان مولوی ملکیار شگیوال معاون تعلمیات اسلامی ریاست معارف این ولایت،گفت در حال حاضر کفار مشغول طراحی و اجرای توطئه ها بر علیه مردم افغانستان هستند و سعی می کنند تا جنگهای مذهبی بخصوص بین شعیه و سنی را در افغانستان گسترش دهند .

وۍ گفت وظیفه علمای دینی است که برای خنثی کردن این توطئه ها با هم متحد شده و نگذارند که دشمنان اسلام در دسایس و توطیه هایشانموفق شوند.

کلیدواژه