تلفات طالبان در ولایت نیمروز
(last modified 1397-09-04T12:51:09+00:00 )
قوس 04, 1397 17:21 Asia/Kabul

براثر حملات هوایی در ولایت نیمروز در جنوب غرب افغانستان 27 طالب کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، مقام‌های امنیتی در ولایت نیمروز در جنوب غرب افغانستان از انجام عملیات هوایی نیروهای ارتش در بخش‌هایی از این ولایت خبر داده و گفته‌اند: طالبان مسلح در این حمله تلفات و خساراتی را متحمل شده و از این مناطق متواری شدند.

«ولی احمد صریح»، سخنگوی پلیس نیمروز گفت: افراد مسلح وابسته به گروه طالبان اخیرا در روستاهای «مرغداری، رضی بلوچی و شیشابه» در ولسوالی خاشرود تحرکات ضد دولتی را به راه انداخته بودند که درعملیات‌های شبانه از سوی نیروهای ارتش و پلیس در این مناطق، سرکوب شده و متحمل تلفاتی شدند.

این مقام امنیتی ولایت نیمروز افزود: در حمله هوایی که شب گذشته انجام شده‌است، دستکم 22 تن از طالبان مسلح کشته شدند که اجساد 8 تن از آنان در محل باقی مانده‌است.

سخنگوی فرماندهی پلیس نیمروز هم چنان گفت: طالبان مسلح هراز گاهی با ایجاد مراکز ایست بازرسی راه‌ها را بسته میکنند و در این کمین‌ها نیروهای امنیتی را هدف قرار داده و رانندگان و مسافران را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

صریح‌، با بیان اینکه نیمه‌های شب گذشته جنگنده‌های دولتی مواضع طالبان را در منطقه‌ی «رضی‌بلوچی» هدف قرار داده‌اند، گفت:  در نتیجه این حمله هوایی 5 تن از مخالفان مسلح دولت بقتل رسیدند.

این مقام پلیس نیمروز اظهار داشت: تمامی افراد مسلحی که در حملات نیروهای مشترک امنیتی کشته شدند، مربوط به گروه «عبدالله براهویی»، یکی از فرماندهان سرشناس طالبان در نیمروز بوده‌اند.

گروه طالبان در مورد این خبر تا هنوز واکنشی نشان ندادند.

ولسوالی‌های «خاشرود و دلارام» هم مرزبا ولایت «فراه» می‌باشند و این نزدیکی جغرافیایی با این ولایت ناامن کشور این مناطق در نیمروز را  نیز به شدت ناامن کرده است.