قوس 07, 1397 09:40 Asia/Kabul
  • دیدار وزیر خارجه ایران و رئیس جمهوری افغانستان در ژنو

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان روز سه شنبه درباره مسائل مربوط به مدیریت آب، همکاری های امنیتی در زمینه مبارزه با تروریسم و ناامنی، گفت وگو کردند.

به گزارش رادیو دری،وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در کنفرانس افغانستان به ژنو سفر کرده است امروز همچنین با «عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان درباره دستور کار این کنفرانس و مبارزه با تروریسم گفت و گو کرد.

کنفرانس افغانستان از صبح روز سه شنبه به مدت دو روز با حضور مقامات عالیرتبه بیش از ۶۰ کشور و تعداد زیادی از نمایندگان سازمانهای بین المللی به میزبانی سازمان ملل متحد و دولت افغانستان در ژنو برگزار می شود.

موضوعاتی همچون پناهندگان و مهاجران، مواد مخدر، خشکسالی و محیط زیست و ارتقای وضعیت زنان ، در کنفرانس ژنو مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری و عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اروپا، وزیران و مقام‌های عالیرتبه کشورهای همسایه افغانستان، وزیران خارجه روسیه، آلمان، سوئد و انگلیس در کنفرانس ژنو حضور دارند .

کلیدواژه