قوس 11, 1397 11:04 Asia/Kabul
  • جیمز ماتیس
    جیمز ماتیس

وزیر دفاع آمریکا گفت: آمریکا به دنبال یافتن راهی برای پایان دادن به جنگ در افغانستان است و خروج زود هنگام نظامیان آمریکا از این کشور مطرح نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، جیمز ماتیس افزود: ما در کنار ناتو خواهیم ماند و به تلاش برای کمک به افغانستان ادامه خواهیم داد. 

وی تاکید کرد: طالبان این موضوع را مشخص کرده که جان افغان‌ها برای آنها اهمیتی ندارد و به این دلیل نمی تواند در انتخابات پیروز شود دست به تروریسم می زند.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه یادآور شد که وی هیچ تردیدی درباره اهمیت حضور نظامیان در افغانستان ندارد و اینکه اگر ما افغانستان را ترک کنیم با 20 گروه تروریستی که در آنجا مستقر هستند واضح است که چه اتفاقی خواهد افتاد و به آمریکا حمله خواهد شد. 

وی از تصمیم ترامپ برای افزایش سربازان در افغانستان دفاع کرد و تصریح کرد: برای اولین بار در 17 سال گذشته سازمان ملل تایید کرده  که امیدی برای صلح در افغانستان گشوده شده است. 

ماتیس در ادامه گفت: ما به دنبال یافتن راه حل سیاسی هستیم و این موضوع یافتن یک راه حل برای صلح واقعیترین کار برای پایان جنگ در افغانستان است. 

به نوشته میلتاری تایمز، وی گفت پایان دادن به جنگ افغانستان نیازمند کار دسته جمعی و از طریق کمک منطقه ای و درگیر کردن سازمان ملل حاصل خواهد شد. 

 سیاست های اشتباه آمریکا در 17 ساله گذشته در افغانستان باعث کشته شدن 148 هزار نفر در این کشور شده است و وضعیت ناامنی حتی با وجود افزایش سربازان آمریکا وخیم تر شده است. 

کلیدواژه