قوس 11, 1397 11:34 Asia/Kabul
  • افغانستان خواستار از سرگیری توزیع کارت هویت برای مهاجران در پاکستان شد

وزیر امور مهاجران افغانستان گفت: روند توزیع کارت هویت برای مهاجران بدون مدرک در پاکستان متوقف شده و باید این روند از سرگرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ وزیر امور مهاجران افغانستان گفت: سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین افغانستان از سفیر جدید افغانستان در اسلام آباد خواست که به موضوع توضیع کارت ACC به مهاجرین ثبت شده در پاکستان توجه و حکومت پاکستان را بر از سر گیری این روند اقناع نمایند.

وزیر امور مهاجرین از سفیر جدید افغانستان در پاکستان درخواست کرد تا در ایجاد تسهیلات ویزا پاکستان متناسب با شرایط متقاضیان و مهاجرین تلاش نماید.

وی تصریح کرد: پاکستان متناسب به شرایط درخواست کنندگان به دانشجویان، تجاران، بیماران و افرادی که همسر پاکستانی دارند، ویزا صادر نماید و مدت و نحو استفاده از آن باید بر اساس نیاز های متقاضیان باشد.

عالمی بلخی همچنان خواهان توجه ویژه سفیر افغانستان به کمپ های مهاجرین در پاکستان شده تاکید نمود که به دانش آموزان این کمپ ها باید براساس برنامه آموزشی افغانستان تدریس شود.

وی در پایان گفت: در یک توافق دوجانبه میان افغانستان و پاکستان سال گذشته حدود 700 هزار مهاجر بدون مدرک در آن کشور ثبت و تثبیت هویت شد که برای 350 هزار آن کارت ACC توزیع گردیده و روند توزیع برای متباقی افراد ثبت شده، نظر به دلایل مطرح شده از جانب پاکستان متوقف گردیده است.

کلیدواژه