تاکید بر حفاظت از جان غیرنظامیان در حملات ناتو به مناطق مسکونی افغانستان
(last modified 1397-09-11T11:49:07+00:00 )
قوس 11, 1397 16:19 Asia/Kabul
  • تاکید بر حفاظت از جان غیرنظامیان در حملات ناتو به مناطق مسکونی افغانستان

گروهی موسوم به "دادخواهی حفاظت از غیرنظامیان افغانستان" بر توقف حملات هوایی و بمباران نیروهای ناتو به مناطق مسکونی این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، گروه "دادخواهی حفاظت از غیرنظامیان افغانستان" امروز یکشنبه با انتشار گزارش ماهانه خود از نیروهای ناتو در افغانستان خواست، برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، عملیات شبانه و حملات هوایی خود را به مناطق مسکونی این کشور متوقف کنند.

در گزارش این گروه، آمار کشته های غیرنظامی در یک ماه گذشته 213 نفر و شمار مجروحان غیرنظامی 212 نفر اعلام شد که بیشتر آنها در حمله انفجاری در کابل و حملات هوایی در ولایت هلمند کشته یا زخمی شدند.

این درحالی است که این روزها اقدام آمریکایی ها به بمباران غیرنظامیان در ولسوالی گرمسیر ولایت هلمند با واکنش شخصیت های سیاسی، مسوولان دولت و مجلس افغانستان روبرو شده است.

به اعتقاد بیشتر مردم و مسئولان افغانستان، حضور نظامی آمریکا از سال 2001 درافغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم به همراه سایر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، تاکنون هیچ دستاوردی جز افزایش شمار کشته شدگان طرف های درگیر و کشتارهزاران غیرنظامی وتخریب زیرساخت های افغانستان نداشته است.