قوس 13, 1397 09:12 Asia/Kabul
  •  مخالفت با تعیین تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان با طالبان

برخی از اعضای مجالس و احزاب سیاسی افغانستان از اشرف غنی خواستند ترکیب هیات مذاکره‌ کننده با طالبان را تغییر دهد زیرا بیشتر اعضای این هیات را مقامات دولتی تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  «محمد عارف کیانی» از اعضای ائتلاف بزرگ ملی افغانستان  گفت: تیم مذاکره‌کننده‌ای که اشرف غنی برای گفت‌وگو با طالبان تشکیل داده است  از مردم این کشور نمایندگی نمی‌کند.

«داود علی نجفی» عضو ارشد حزب محور مردم افغانستان هم گفت: اعضای تیم مذاکره‌ کننده صلح باید کسانی باشند که طرف‌های درگیر بتوانند به آنها اعتماد کنند.

«نادر افغان» سخنگوی حزب اسلامی افغانستان  نیز اعلام  کرد: هیاتی  که از سوی دولت  تعیین شده برای احزاب سیاسی، مردم و نمایندگان مجالس  قابل قبول نیستند زیرا این تیم کاملاً حکومتی است.

«محمد علم ایزدیار» معاون سنای افغانستان  نیز تعیین اعضای تیم مذاکره‌کننده صلح با طالبان را از بین مقامات دولتی اقدامی نادرست دانست و خواستار تغییر در ترکیب این تیم شد.

«آمنه فضلی» از اعضای مجلس سنای افغانستان هم  گفت  دولت  باید درباره اعضای تیم مذاکره‌کننده با طالبان تجدید نظر کند و کسانی را که تجربه و صلاحیت کافی دارند از بین احزاب سیاسی و جوامع مدنی انتخاب کند.

هیات مذاکره کننده دولت افغانستان با گروه طالبان از11 نفر تشکیل شده است که یک نفر آن از پارلمان، یک نفر از شورای علما و 9 تن دیگر آن از مقامات  دولت کابل هستند.

کلیدواژه