قوس 18, 1397 13:11 Asia/Kabul

مسئولان شورای ولایتی هرات با ابراز نگرانی از فعالیت‌های روز افزون مخالفان دولت در بخش‌هایی از هرات می گویند ،هنوز از سرنوشت 20 تن از سربازان ربوده شده‌ی ارتش در شیندند توسط طالبان خبری در دست نیست.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،اعضای شورای ولایتی و شماری از فعالان مدنی در هرات مقام‌های امنیتی را متهم به کم‌کاری کرده و آنان را درقبال سربازان اسیر شده در بند طالبان را بی تفاوت می‌دانند.

آنان نگران عواقب ناامنی‌ها در نقاط مختلف هرات هستند و از مسئولان ارشد دولت وحدت ملی خواسته‌ اند برای رهایی این 20 سرباز که روز جمعه در یک نبرد توسط طالبان بازداشت شدند کاری انجام بدهند.

«سکینه حسینی» عضو شورای ولایتی هرات با اشاره بر اینکه باید نیروهای امنیتی که در خطوط اول نبرد هستند آموزش‌های لازم برای مقابله با مخالفان دولت را بخوبی فرابگیرند تاکید کرد: عدم توجه مقام‌های ارشد نظامی به این مسئله باعث شده که در درگیری‌هایی که صورت میگرد تلفات و خساراتی برای سربازان دولتی وارد ‌شود.

در همین حال عده‌ای از شهروندان هرات که خبر اسارت نیروهای ارتش را در جنوب هرات شنیدند از مسئولان دولتی و طالبان مسلح می‌خواهند تا به این همه نابسامانی در کشور پایان داده و صلح و امنیت را برای مردم خسته از جنگ افغانستان به ارمغان بیاورند.

از لحظه‌ی ربوده شدن 20 سرباز ارتش در شیندند توسط نیروهای مسلح مخالف دولت تا کنون 48 ساعت می‌گذرد اما مقام‌های محلی در هرات بسنده کرده‌اند به پادرمیانی رهبران قومی تا شاید بتوانند با استفاد هاز نفوذشان در بین طالبان  زمینه‌ی رهایی سربازان ارتش را آماده کنند.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات از تلاش‌های جدی برای رهایی این سربازان از سوی دولت افغانستان خبر داد و گفت: مقام‌های دولتی در قبال این رویدادها بی تفاوت نیستند.

درهمین حال کارشناسان سیاسی درهرات تاکید دارند که نباید مسئولان دولتی در برابر این رویداد که جان 20 سرباز ارتش در خطر است سکوت کند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه