آغاز بازشماری مجدد آرای انتخابات پارلمانی در کابل
(last modified 1397-09-21T12:33:02+00:00 )
قوس 21, 1397 17:03 Asia/Kabul

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که بر اساس مکانیزم جدید، روند بازشماری آرای انتخابات پارلمانی کابل دوباره آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،یک هفته پیش کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان انتخابات پارلمانی در ولایت کابل را به دلیل "تقلب‌ها و جرایم انتخاباتی گسترده" باطل اعلام کرده بود.

حالا یک هفته بعد از این توافق،سادات معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت امروز 21 قوس کمیسیون انتخابات اعلام کرد که بر اساس مکانیزم جدید، روند بازشماری آرای انتخابات پارلمانی کابل دوباره آغاز شده است.

«عبدالعزیز ابراهیمی» سخنگوی این کمیسیون گفت که بر اساس مکانیزم جدید، قرار شده که تیم‌های کاری تفتیش و بازشماری آرای انتخابات کابل از 200 نفر به 110 نفر کاهش یابد و شمار اعضای گروه‌های ناظر انتخاباتی از دو نفر به پنج نفر افزایش یابد.

همچنین قرار شده است که کمیسیون انتخابات روزانه اطلاعات درباره مشخصات بیومتریک، فهرست رای‌دهندگان و فرم نتایج را در دسترس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی قرار دهد.

علی‌رضا روحانی، عضو کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی هم در این رابطه گفت که اگر کمیسیون انتخابات اسناد و مدارک کامل را در اختیار این کمیسیون قرار دهد و مکانیزم جدید را اجرا کند، آن‌ها درباره تصمیم قبلی‌شان مبنی بر اعلام بی‌اعتبار بودن آرای انتخابات پارلمانی در کابل تجدید نظر خواهند کرد.

روحانی افزود که پیش از این روند بازشماری و بررسی آرای انتخابات پارلمانی کابل بسیار نادرست بوده است و در آن تقلب صورت می‌گرفت.

انتخابات پارلمانی افغانستان به تاریخ ۲۸ و ۲۹ میزان برگزار شد. شکایات زیادی از بی‌نظمی‌ها و مدیریت ضعیف در این انتخابات وجود داشت.

تاکنون نتایج اولیه انتخابات پارلمانی 25 ولایت اعلام شده است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان قریشی موجود است.

کلیدواژه