قوس 21, 1397 18:22 Asia/Kabul
  • طالبان پایگاه های آمریکا را رصد می کند

یک رسانه نظامی آمریکایی نوشت، نیروهای طالبان با استفاده از پهبادهای بدون سرنشین (هلی شات) کلیه فعالیت‌های نظامی پایگاه آمریکا در افغانستان را رصد می‌کنند.

به گزارش ایرنا تارنمای «وار زون آمریکا» طی مطلبی یکی از دلایل کسب پیروزی‌های متعدد طالبان و دیگر نیروهای شورشی افغانستان را استفاده از پهبادهای بدون سرنشین (هلی شات) برای رصد فعالیت‌های نیروهای نظامی خارجی به‌ویژه ناتو و آمریکا خواند.

تام لاکهارت، مدیر برنامه و توسعه نیروی هوایی آمریکا گفت، سال گذشته در یکی از پایگاه‌های بزرگ نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان حضور داشته و دیده که پهبادهای بدون سرنشین طالبان و نیروهای مخالفان دولت تمام اقدامات نیروهای آمریکایی را تحت بررسی داشتند.

به گفته تارنمای وار زون، آمریکا چندین مقر عملیاتی نظامی در کشور افغانستان دارد اما دو پایگاه نظامی بگرام در کابل و قندهار از بزرگ‌ترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان به‌حساب می‌آیند.

تام لاکهارت تصریح کرد، نیروی هوایی آمریکا برای مقابله با این تهدید به استفاده از سلاح‌های لیزری، از بین بردن فیزیکی پهبادهای بدون سرنشین و استفاده از امواج با فرکانس بالای ماکروویو، برای ایجاد اختلال در ارتباط پهباد با هدایت کننده آن روی آورده است.

کلیدواژه