دعوت پاکستان از کابل برای مشارکت در پروژه "سی پک"
(last modified 1397-09-25T11:23:20+00:00 )
قوس 25, 1397 15:53 Asia/Kabul
  • دعوت پاکستان از کابل برای مشارکت در پروژه

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با همتای افغانستانی خود اعلام کرد: مشارکت کابل در کریدور مشترک اقتصادی چین و پاکستان موسوم به( CPEC) (سی - پک) به نفع افغانستان است.

به گزارش روز یک شنبه خبرگزاری تسنیم، "شاه محمود قریشی" در دیدار با "صلاح الدین ربانی" در کابل گفت: کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان بهانه خوبی است تا کشورهای منطقه، خود را در آن سهیم کنند و علاوه بر تضمین منافع خود اتحادشان با سایر کشورها را نیز ارتقا دهند.

وزیر خارجه پاکستان با دعوت از دولت کابل برای سهیم شدن در این طرح گفت: امیدوارم دولت افغانستان مشارکت در سی پیک را بپذیرد.

شاه محمود قریشی با اشاره به نشست سه جانبه میان پاکستان، افغانستان و چین که روز گذشته در کابل برگزار شد، افزود: امنیت در افغانستان بیش از همه به سود پاکستان است و ما از صلح و آرامش در افغانستان بهره مند خواهیم شد.

طرح راهروی اقتصادی مشترک چین- پاکستان( CPEC) به ارزش 57 میلیارد دلار، مهم ترین طرح همکاری میان دو کشور است که اجرا و تکمیل آن دستکم تا سال 2025 میلادی به طول می انجامد.

طرح جاده ابریشم نوین به عنوان یک کمربند - یک جاده، یک طرح سرمایه‌گذاری در زیربناهای اقتصادی بیش از۶۰ کشور جهان است که از سوی "شی جین پینگ" رییس جمهوری چین در سال 2013 مطرح شده بود.