قوس 27, 1397 08:43 Asia/Kabul
  • رسانه های ایران و افغانستان درصدد تاسیس اتاق خبر مشترک

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با استقبال از درخواست هیات رسانه ای افغانستان برای تاسیس «اتاق خبر مشترک رسانه های ایران و افغاستان» تاکید کرد: دو کشور سرنوشتی به هم پیوسته دارند.

«سید ضیا هاشمی» مدیرعامل ایرنا روز دوشنبه در دیدار اعضای هیات رسانه ای افغانستان در تهران با بیان اینکه پیوند دیرین تاریخی، فرهنگی، عاطفی دو کشور همسایه در چند دهه گذشته مستحکم تر شده است گفت: نقش رسانه ها در تقویت این پیوند و تحکیم روابط و مناسبات تهران و کابل بی بدیل است.

هاشمی با تاکید بر اینکه ایران امنیت و پیشرفت افغانستان را امنیت و پیشرفت خود می داند افزود: رسانه های افغانستان و ایران باید در برابر هجمه های رسانه ای که درصدد تخریب روابط و مناسبات دو کشور هستند، با اقتدار و هماهنگی بایستند و در معرفی ظرفیت ها و توانمندی های دو کشور تلاش کنند.

اعضای هیات رسانه ای افغانستان نیز در این دیدار، ایجاد اتاق مشترک خبر رسانه های ایران و افغانستان را ضروری دانستند و گفتند: باید برای تنویر افکار عمومی، همکاری و تعامل خبری ایران و افغانستان گسترش یابد.

هیات 10 نفره متشکل از مسئولان نهادهای حمایتی از خبرنگاران و رسانه های افغانستان با هدف گسترش همکاری با ایران، به تهران سفر کرده اند.

 

کلیدواژه