قوس 28, 1397 16:53 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: تکرار اشتباه در انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان پذیرفتنی نیست

نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان اعلام کرد که تکرار اشتباه‌ و نارسایی‌های مدیریتی انتخابات پارلمانی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پذیرفتنی نیست.

«تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در نشست این سازمان درباره انتخابات افغانستان گفت که نباید اشتباه‌ و نارسایی‌های مدیریتی انتخابات پارلمانی این کشور، در انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان تکرار شود.

وی در نشست سازمان ملل درباره افغانستان اظهار داشت: تکرار بی نظمی‌های انتخابات پارلمانی افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای این سازمان پذیرفتنی نیست.

یاماموتو خاطرنشان کرد که مردم افغانستان برای دفاع از حقوق خودشان با وجود تهدیدات گسترده امنیتی در انتخابات پارلمانی پای صندوق‌های رای رفتند.

انتخابات پارلمانی افغانستان در 28 مهرماه سالجاری در سراسر افغانستان برگزار شد اما به دلایل مختلفی هزاران نفر از رای دهندگان از دادن رای محروم شدند.

بسته ماندن مراکز اخذ رای، عدم حضور کارمندان کمیسیون انتخابات در مراکز اخذ رای، عدم استفاده از سامانه‌های بیومتریک و عدم شفافیت در روند شمارش آرا مشکلاتی هستند که مشروعیت این روند را به چالش کشیده است.

کلیدواژه