موافقت ایران با برگزاری دوره های آموزشی اساتید دانشگاههای کابل
(last modified 1397-09-29T12:16:37+00:00 )
قوس 29, 1397 16:46 Asia/Kabul
  • موافقت ایران با برگزاری دوره های آموزشی اساتید دانشگاههای کابل

مشاور رئیس جمهوری افغانستان در امور تحصیلات تکمیلی خواستار برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای سطح علمی اساتید دانشگاههای کشورش در ایران شد

به گزارش رادیو دری و به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی جمهوری اسلامی ایران ، حجت الاسلام محمد حسین مختاری، رئیس این دانشگاه در دیدار  با «حمید الله فاروقی» وزیر مشاور رئیس جمهور افغانستان در امور تحصیلات تکمیلی و رئیس دانشگاه کابل با درخواست وی مبنی بر برگزاری دوره های آموزشی ارتقای سطح علمی اساتید دانشگاههای افغانستان موافقت کرد .

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ایران در سفر  به کابل و در دیدار با رئیس دانشگاه کابل از استعداد و نبوغ دانشجویان افغان تمجید کرد.

در این دیدار طرفین بر انجام پژوهشهای مشترک و همکاری در پروژه های علمی تاکید کردند.

فاروقی مشاور تحصیلات تکمیلی رئیس جمهوری افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به سابقه فعالیت‌های تقریبی علما در افغانستان گفت، کشورش علیرغم فعالیتهای خوب و بزرگ در این حوزه از  نبود دانشگاهی که تخصصی در امر مطالعات مذاهب و دغدغه های تقریبی فعالیت داشته باشد رنج می برد .

وی دانشگاه مذاهب اسلامی ایران در این حوزه را یک تجربه و یک الگوی مناسب دانست که دانشگاه کابل و سیستم آموزشی کشورش باید از آن استفاده کنند.

در این دیدار رؤسای دانشکده‌های دانشکده شرعیات، حقوق و معاون امور دانشجویی دانشگاه کابل به همراه رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و یحیی جهانگیری مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی نیز حضور داشتند.

کلیدواژه