بیش از 30 کشته از طالبان در 48 ساعت گذشته در فراه
(last modified 1397-10-03T09:01:22+00:00 )
جدی 03, 1397 13:31 Asia/Kabul
  • بیش از 30 کشته از طالبان در 48 ساعت گذشته در فراه

مقام‌های امنیتی در غرب افغانستان گفته‌اند: نیروهای دفاعی و امنیتی پس از خروج سربازان خارجی نیز توان تامین امنیت مناطق مختلف کشور را دارند.

مسئولان فرماندهی پلیس ولایت فراه با اشاره بر اینکه سربازان افغان با جان و دل از مرزم و بوم این کشور دفاع و حراست خواهند کرد، خاطرنشان کردند: هر وجب از خاک افغانستان باید توسط فرزندان این کشور محافظت شود و به دشمنان صلح و امنیت اجازه فعالیت‌های خصمانه داده نشود.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«محب‌الله محب» سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت فراه در گفت‌وگو با رادیودری به عملیات‌های نظامی اشاره کرد که توسط نیروهای دفاعی و امنیتی این ولایت علیه طالبان انجام شده و موفقیت‌هایی را نیز به همراه داشته‌است.

وی به شمار زیاد نیروهای مشترک امنیتی افغانستان در فراه نگاهی داشت و گفت: خروج سربازان آمریکایی از ولایت فراه توان این نیروها را کم نخواهد کرد.

سخنگوی قوماندانی امنیه‌ی ولایت فراه گفت: بر اثر حملات هوایی در ولسوالی پشترود ولایت فراه، که شب گذشته انجام شده‌است، دستکم 8 تن از نیروهای طالبان کشته شدند.

محب، با بیان اینکه در یک‌ماه گذشته بیشترین تلفات بر نیروهای مسلح مخالف دولت در این ولایت وارد شده، تصریح کرد: در جمع کشته شدگان این حمله‌ی هوایی، «ملا بختیار زوری»، فرمانده مشهور طالبان  در ولسوالی پشترود هم دیده شده است.

این مقام امنیتی در فراه اظهار داشت:  این عملیات و کشته شدن این فرمانده مهم گروه طالبان، تاثیر مستقیمی در تامین امنیت این ولسوالی دارد.

سخنگوی پلیس فراه با تاکید بر ادامه‌ی این عملیات نظامی و سرکوب مخالفان مسلح دولت در فراه، از کشته شدن بیش از 30 تن از طالبان مسلح در 48 ساعت گذشته در فراه خبرداد.

محب، هم چنان از کشته شدن «مولوی نیازی»، رئیس گمرکات» طالبان در ولایت فراه به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای پلیس یاد کرد و گفت: این رویداد روز گذشته در منطقه "آب خرما" از توابع  ولسوالی بالابلوک این ولایت بر اثر حملات هوایی رخ داده است.

این مقام محلی فراه از کشته شدن 10 تن دیگر از افراد مسلح مخالف دولت همراه با این فرمانده طالبان در ولسوالی بالابلوک خبر داد و گفت:  مولوی نیازی مسئول انسداد مسیر بزرگراه‌ها  بود و از رانندگان و مسافراه در این مسیرها اخاذی‌های فراوانی کرده است.

گروه طالبان اما در خصوص این رویدادها و تلفات نیروهایشان در فراه تا کنون چیزی نگفته‌اند اما تصویری از جسد منسوب به مولوی نیازی در صفحات دنیای مجازی منتشر شده‌است.

 

کلیدواژه