انتقاد فعالان مدنی ولایت بادغیس از عملکرد مسئولان محلی
(last modified 1397-10-10T07:58:36+00:00 )
جدی 10, 1397 12:28 Asia/Kabul

شورای ولایتی بادغیس گفته‌ است وضعیت امنیتی در این ولایت شمال‌غربی کشور رو به بهبود است و باید مسئولان محلی بیشتر به منظور تامین امنیت و جلوگیری از فعالیت‌های مخالفان مسلح دولت تلاش بیشتری به خرج دهند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، فعالان مدنی در حوزه‌ غرب افغانستان اما تاکید میکنند، مسئولان محلی در ولایت بادغیس به فکر تامین امنیت مردم نیستند و عمدتاً درگیر برنامه‌های انتخاباتی برای ریاست جمهوری سال آینده می‌باشند.

شماری از شهروندان قلعه نو مرکز ولایت بادغیس نیز که سال‌هاست از ناامنی‌ها و حضور افراد مسلح مخالف دولت رنج برده‌اند، از کاهش ناامنی‌ها خوشنود اند و این آرامش را سبب جابجایی مسئولان ارشد نظامی و دولتی می‌دانند.

این افراد مقام‌های امنیتی را به عدم مدیریت درست در تامین امنیت و برنامه ریزی برای توسعه‌ی این ولایت متهم کردند.

«خلیل‌الرحمن فایز» فعال مدنی در ولایت بادغیس امنیت و آرامش را حق مردم این منطقه دانسته و گفت: این ولایت شمال‌غربی کشور باید با حضورافراد دلسوزی به عنوان مسئولان محلی تامین امنیت و بازسازی شود.

«ولید حمیدی و غلام نبی» از شهروندان بادغیس نیز از رهبران دولت وحدت ملی می‌خواهند تا از این فرصت به دست آمده و کاهش حملات مخالفان مسلح دولت استفاده کنند و برنامه‌های بهتری را به منظور سرکوب طالبان مسلح روی دست گیرند.

شهروندان بادغیس مقام‌های محلی را در اداره‌ی هرچه بهتر این ولایت ناتوان می‌دانند.

از سوی دیگر اما مسئولان شورای ولایتی بادغیس آغاز فصل سرما و یخ‌بندان در این ولایت را عامل کاهش حملات تهاجمی طالبان دانستند و می گویند، با گرم‌تر شدن هوا مجددا مخالفان مسلح دولت نبردهایشان را با دولت افغانستان از سرخواهند گرفت.

«عبدالله افضلی» معاون شورای ولایتی بادغیس از دولت افغانستان خواست تا در این وضعیت به فکر تجهیز نیروهای امنیتی و افزایش سربازان افغان به منظور تامین امنیت بیشتر دراین ولایت باشد.

اما مقام‌های نظامی در بادغیس این گفته‌های معاون شورای ولایتی را نمی‌پذیرند و تاکید دارند: سربازان امنیتی که به گونه‌ی مشترک در ولسوالی‌های مختلف بادغیس مسئولیت دارند از کمترین امکاناتشان در تامین امنیت ساکنین این ولایت استفاه می‌کنند.

«شیرآاقا الکوزی» آمر امنیت فرماندهی پلیس ولایت بادغیس که جدیدا به این سمت بر گزیده‌ شده بر مبارزه پیگیر علیه عاملان ناامنی در بادغیس تاکید دارد.

الکوزی تصریح کرد، طالبان با مقاومت شدید نیروهای امنتیی روبرو شده و دیگر توان انجام حملات تهاجمی را ندارند و مجبورند در دور دست‌ها برای دفاع از خود سنگر ایجاد کنند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که در یکی دو ماه گذشته حملات خون‌بار مخالفان مسلح دولت در ولسوالی‌های «آبکمری، مقر، قادس و بالامرغاب» نگرانی‌های فراوانی را در بین مردم و مسئولان بوجود آورده بود.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه