جدی 11, 1397 13:41 Asia/Kabul
  • برقراری صلح و امنیت در افغانستان به کمک ایران

یک روز پس از آن که وزارت خارجه‌ی ایران اعلام کرد که یک هیأت گروه طالبان اخیرا در سفری به تهران، با سید عباس عراقچی،‌ معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار کرده است، امروز سه‌شنبه گروه طالبان نیز سفر یک هیأت این گروه به ایران را تأیید کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد،‌ سخنگوی گروه طالبان در اعلامیه‌ای گفته است که این هیأت به‌خاطر شریک ساختن دیدگاه‌های این گروه با دولت ایران در مورد «وضعیت پس از خروج نیروهای امریکایی و برقراری صلح و امنیت در افغانستان»، به تهران رفته است.

به گفته سخنگوی طالبان هیئت‌های آنان به گونه معمول به کشورهای همسایه و منطقه سفرهایی دارند، تا به گفته طالبان، دربارۀ چگونگی رسیدن به ثبات درافغانستان با مقام‌های این کشورها گفت وگو نمایند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه‌ی ایران در یک نشست خبری در تهران گفته بود که این هیأت گفت‌وگوی مفصلی با هیأت ایران به ریاست سید عباس عراقچی انجام داده است.

 قاسمی گفته بود که از گفت‌وگوهای هیئت طالبان با ایران، حکومت افغانستان با خبر است.

خبرگزاری ایرنا به نقل از سخنگوی وزارت خارجه‌ی ایران گزارش کرده بود که «هدف اصلی مذاکرات هیئت طالبان با معاون امور سیاسی وزارت خارجه‌ی ایران به‌منظور یافتن راهکار و زمینه‌های تسهیل‌کننده برای کمک و مساعدت به گفت‌وگوهای بین گروه‌های افغانستانی و دولت این کشور برای پیش‌برد روند صلح در این کشور بوده است.»

 

کلیدواژه