جدی 15, 1397 13:15 Asia/Kabul
  • بهره برداری از مجهزترین کارخانه تصفیه نفت در ولایت هرات

مجهزترین کارخانه تصفیه نفت در ولایت هرات که با هزینه نزدیک به پانزده میلیون دالر در دست احداث میباشد بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش شفقنا؛ بر اساس خبرنامه مقام ولایت هرات، این تصفیه خانه با سرمایه گذاری سکتور خصوصی در ساحه یکصد جریب زمین در حال ساخت میباشد که میتواند بخش زیادی از نیازمندی مواد نفتی باشندگان ولایت هرات را تامین کند.

محی الدین نوری معاون و سرپرست مقام ولایت در جریان بازدید از این تصفیه خانه، خواهان توجه به کیفیت مواد نفتی تولیدی شد. نوری، رعایت استاندارد های بین المللی در راستای پالایش و تولید مواد نفت و استفاده از مواد خام با کیفیت را یک اصل اساسی و مهم دانست و گفت:” بی توجهی در این زمینه سبب آلوده شدن محیط زیست و متضرر شدن خانواده ها می گردد.

سرپرست مقام ولایت ابراز امیدواری کرد، تا با آغاز بکار رسمی این تصفیه خانه، بخش زیادی از واردات مواد نفتی کاهش یابد.

تصفیه خانه نفت انصار که امور نصب دستگاه های آن، تکمیل و در حال حاضر به فعالیت آزمایشی آغاز کرده است، سومین پالایشگاه نفتی در سطح ولایت هرات میباشد که در سالیان اخیر ساخته شده است.

مسئولان این شرکت می گویند: مجهز ترین دستگاه ها و امکانات مورد نیاز این تصفیه خانه را از کشور های معتبر جهان وارد و نصب نموده اند.

 ظرفیت تولید مواد نفتی در این کارخانه روزانه چهار صد و پنجاه تن میباشد که در صورت تامین مواد خام اولیه آن، نیازمندی بازار هرات را بر طرف میکند.

کلیدواژه