جدی 16, 1397 13:44 Asia/Kabul
  • انتقال بیش از 200 محکوم افغان از ایران به افغانستان

معاون وزیر دادگستری ایران از انتقال 221 محکوم افغانستانی به افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباسی معاون وزیر دادگستری ایران گفت: در حال حاضر اتباع افغان زندانی، دوران محکومیت خود را در زندان های استان های یزد، فارس، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران سپری می کنند که در این مرحله 221 زندانی افغانی تحویل مقامات کشورشان داده شدند.

وی گفت: محکومانی که در این مرحله زمینه انتقال آنها فراهم شده،​ به تفکیک از زندان های اصفهان ۶۲ نفر، گلستان ۱۲ نفر، هرمزگان ۲۱ نفر، کرمان ۸۰ نفر، خراسان رضوی ۴۳ نفر، خوزستان ۲ نفر و آذربایجان غربی 1 نفر هستند.

رئیس کارگروه انتقال محکومان وزارت دادگستری درباره عناوین اتهامی این اتباع افغان، افزود: اتهام بیشتر این محکومان قاچاق مواد مخدر و ورود غیرمجاز به ایران است که در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان بین دو کشور ایران و افغانستان، ادامه محکومیتشان را در زندان های کشور متبوع خود سپری خواهند کرد.

عباسی تصریح کرد: دو ماه قبل در سفر وزیر دادگستری افغانستان به ایران توافق شد تا حدود ۷۰۰ تن از محکومان افغان تا پایان سال به کشور متبوعشان منتقل شوند و این مرحله نخست انتقال اتباع افغان به افغانستان است.

وی گفت: انتقال این محکومان حاصل هماهنگی و همکاری قوه قضاییه، وزارت امورخارجه، سازمان زندان ها و دیگر نمایندگان عضو کمیته انتقال محکومان است ضمن این که این حجم از انتقال محکومان در کشور مسبوق به سابقه نبوده که از دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی کشور حکایت دارد.

کلیدواژه