جدی 18, 1397 12:48 Asia/Kabul
  • خروج آمریکا از افغانستان بدون هیچ دست آورد امنیتی

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با تاکید بر حضور بی دستاورد آمریکا در افغانستان تصریح کرد کاخ سفید حرف از خروج از افغانستان می‌زند در حالی که حضورشان هیچ‌یک از مؤلفه‌های امنیت در افغانستان را محقق نساخته است.

به گزارش رادیو دری دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران  صبح دیروز  در همایش دفاع و امنیت در غرب آسیا، جهان غرب را دچار بحران توصیف کرد که  خروج‌ آمریکا از سوریه و‌ عراق نشانه هایی از یک آینده تاریک برای آمریکا می شود .

شمخانی با اشاره به حضور بی دست آورد آمریکا در افغانستان تصریح کردامروز آمریکایی‌ها حرف از خروج از افغانستان می‌زنند در حالی که سالها حضورشان هیچ‌یک از مؤلفه‌های امنیت در این کشور را محقق نساخت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به درخواست آمریکا از ایران در موضوع افغانستان هم اشاره ای داشت و گفت  در افغانستان آمریکایی‌ها دوبار برای مذاکره به من پیام دادند و دروغ می‌گویند که ما برای مذاکره به آنها پیام می‌دهیم.

شمخانی در پاسخ به سوالی که آیا ورود ایران به مذاکره با طالبان فتح بابی خواهد شد برای مذاکره با سایر گروهها هم گفت ؛ به هیج وجه مذاکره ی ایران با طالبان به معنی مذاکره با سایر گروههای معلوم الحالی همچون داعش و النصره نخواهد شد.

 

کلیدواژه