جدی 19, 1397 12:51 Asia/Kabul
  • چهارمین سفر منطقه‌ای خلیلزاد به بهانه صلح افغانستان

بنا بر اعلام وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، قرار است زلمی خلیلزاد به کشورهای هند، چین، افغانستان و پاکستان سفر کرده و در مورد صلح افغانستان گفت‌وگو کند.

زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص امریکا برای صلح افغانستان، بار دیگر در خصوص روند صلح افغانستان، عازم سفر به چهار کشور شد.

خبرنامه اى که توسط وزارت امور خارجۀ امریکا، به تاریخ ۱۹جدی انتشار یافته، می نگارد که خلیلزاد دراین سفر چهارده روزه؛ به افغانستان، پاکستان، هندوستان و چین سفر خواهد کرد.

این منبع افزود: برخی مقامات دیگر نیز زلمی خلیلزاد را دراین سفر مشایعت میکنند و طی دیدارها با مقامات کشورهای متذکره، پیرامون روند صلح افغانستان تبادل نظر و مشوره ها صورت خواهد گرفت. 

درخبرنامه نگاشته شده که هدف سفرهای خلیلزاد، زمینه سازی برای مذاکرات بین الافغانی صلح میباشد.

قبل ازاین سفر، قرار بود که دور پنجم مذاکرات رو در رو میان طالبان و امریکا در سعودی یا قطر راه اندازی شود؛ اما گفتنی است که بروز اختلافات روی اجندای مذاکره میان طرفین، باعث به تعویق افتادن نشست متذکره شده است.

جان باس سفیر امریکا مقیم کابل، دیشب در صفحه تویترش خطاب به طالبان نگاشته بود، به عوض اینکه طالبان با رسانه ها گفتگو کنند، باید با هموطنان شان مذاکرات صلح را انجام دهند.

وزارت امورخارجه امریکا نیز اذعان نموده که کشورش مطابق آرزوهای افغان ها، مصمم پایان جنگ در افغانستان و مساعد کردن مجال برای تفاهم سیاسی میباشد.

کلیدواژه