جدی 23, 1397 12:31 Asia/Kabul
  • افغانستان استخراج غیرقانونی منابع طبیعی این کشور را ممنوع کرد

وزیر معادن افغانستان روز شنبه اعلام کرد که این وزارتخانه استخراج غیر قانونی منابع طبیعی در 584 منطقه افغانستان را ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری خامه پرس، وزارتخانه معادن و پترولیوم افغانستان طی بیانه ای که روز شنبه منتشر کرد، از شناسایی و ممنوعیت استخراج غیرقانونی منابع طبیعی 584 منطقه افغانستان توسط 'کمیته حفاظت و نگهداری از معادن' خبر داد.

در این بیانیه همچنین آمده است که 'کمیته حفاظت و نگهداری از معادن' به موجب فرمان ریاست جمهوری افغانستان در راستای اجرایی شدن قوانین مربوط به معادن تاسیس شده است.

این کمیته توسط وزارت معدن و پترولیوم و شورای امنیت ملی افغانستان اداره می شود و اعضای دائمی و موقت آن از وزارتخانه های نفت، کشور، دفاع و ریاست امنیت ملی افغانستان تشکیل می شود.

بر اساس این بیانیه، هدف اصلی تشکیل کمیته حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی، جلوگیری از استخراج غیرقانونی معادن، قانونی سازی معادن، ایجاد شغل و کاهش فقر است.

این کمیته همچنین موفق به دریافت تعهد کتبی از 321 نفری شده است که اقدام به استخراج غیرقانونی از این مناطق کرده بودند و آنها را تشویق به امضای قرارداد رسمی کرده است.

به گفته وزارت معادن و نفت افغانستان، حفاظت و استخراج قانونی معادن به عنوان اولویت اصلی برای بهبود اقتصاد، ایجاد شغل و تأکید بر توقف استخراج غیرقانونی منابع است.

کلیدواژه