جدی 25, 1397 13:14 Asia/Kabul
  •  تاکید کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان بر رسیدگی به شکایات نامزدهای انتخابات پارلمانی

 کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان اعلام کرد،نامزدهایی که به نتایج انتخابات پارلمانی ولایت کابل اعتراض دارند، شکایات خود را به این کمیسیون برای رسیدگی ارایه کنند.

به گزارش ایرنا، "علیرضا روحانی" سخنگوی کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان روزسه شنبه  بااعلام این خبرگفت: احتمال تغییرات درنتیجه نهایی انتخابات پارلمانی اکتبرگذشته پس از رسیدگی به شکایات وجود دارد.

"یوسف رشید" رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد وعادلانه افغانستان موسوم به فیفا نیز از کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی خواست که به شکایت های نامزدان و مردم به دقت کامل و به موقع رسیدگی کنند.

"عبدالبدیع صیاد"رییس کمیسیون انتخابات افغانستان هم پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی در ولایت کابل در واکنش به سخنان"نجیب دانش" معاون دوم رییس جمهوری افغانستان که گفته بود کمیسیون با این انتخابات اعتبار دولت را زیر سوال برده است، گفت: دولت ومقامات باید به استقلال کمیسیون احترام بگذارند.

 کمیسیون انتخابات افغانستان عصر دیروز پس از سه ماه، نتیجه ابتدایی انتخابات مجلس را در ولایت کابل که در اواخرمیزان  برگزار شده بود، اعلام کرد که حدود 90 درصد چهره ها در این فهرست جدید هستند.

 

کلیدواژه